«Տիեզերք» ուսումնական նախագիծն ամենամյա է և իրականացվում է կրտսեր դպրոցի 1-3-րդ դասարաններում:
Իրականացման տևողությունը`շուրջտարյա
Նպատակը՝ Բնական, կենսական (շրջակա) միջավայրի ճանաչողության միջոցով նպաստել շրջակա միջավայրի պահպանմանն ու բարելավմանը:
Խնդիրները`
1-ին դասարան
- Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում, իրեն և շրջակա աշխարհը ճանաչելու հմտությունների ձևավորում.
- Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
- Տեսողական-պատկերային մտածողության զարգացում.
- Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու հմտությունների ձևավորում.
- Աշխատանքային խմբերի ձևավորում (անհատական, դասարանական).
- Առարկաները ըստ որևէ հատկության համեմատելու կարողության ձևավորում.
- Նույն հատկություն ունեցող առարկաների հավաքածու կազմելու կարողության ձևավորում.
- Ծանոթացում առարկաների տարածական առնչություններին՝ վերև-ներքև, առաջ-ետ, աջ-ձախ, բարձր-ցածր, մոտ-հեռու, ներս-դուրս, վրա-տակ, միջև-մեջտեղը.
- ՏՀՏ միջոցներից օգտվելու հմտությունների ձևավորում.
- Շրջապատի նկատմամբ հոգատար վերաբերմունքի ձևավորում.
- Ստեղծագործական երևակայության զարգացում:
2-րդ դասարան
- Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում.
- Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
- Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու, արդյունքները համադրելու հմտությունների զարգացում.
- Աշխատանքային խմբերի ձևավորում (անհատական, խմբային, դասարանական).
- ՏՀՏ միջոցների, համակարգչային ծրագրերի կիրառման հմտությունների զարգացում.
- Ստեղծագործական մտքի, երևակայության զարգացում.
- Տեխնոլոգիական հմտությունների զարգացում.
- Աշխատանքային գործունեության արդյունքում ուսումնական նյութերի ստեղծում:
3-րդ դասարան
- Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում.
- Նախագծի ընթացքին սովորողների ակտիվ ու ստեղծական միջամտություն ունենալու հնարավորությունից օգտվելու հմտության ձևավորում.
- Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
- Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու, դրանք համադրելու, վերլուծելու, քննարկելու, մեկնաբանելու, եզրակացություններ անելու ունակությունների ձևավորում և զարգացում.
- Տեխնոլոգիական հմտությունների զարգացում, կիրառում, ցուցադրում.
- Աշխատանքային գործունեության արդյունքում ուսումնական նյութերի ստեղծում:
Ուսումնական գրականության, այլ ռեսուրսների ցանկ
1-ին դասարան
- Ղ. Աղայան «Առավոտը գյուղում»
- Հ. Թումանյան «Լուսաբացին»
- Ա. Խնկոյան «Գիշեր»
- Ա. Խնկոյան «Լուսին»
- Հանելուկներ, շուտասելուկներ
2-րդ դասարան
- ՀԱՅ ՀԻՆ ՎԻՊԱՇԽԱՐՀԸ
- «Տղան և արևը»
- «Արևն ու լուսինը»
- «Լուսինը»
- «Աղջիկն ու արևը»
- Հ.Թումանյան «Իրիկուն»
3-րդ դասարան
- Ֆրանս. ժող. հեքիաթ «Ճանապարհորդություն դեպի լուսին»
- «Արև», «Լուսին», «Աստղեր», «Ինչու՞ է երկինքը կապույտ»
Նախագծի իրականացման ընթացքը (ընդհանուր նկարագրություն)
Լեզվագործունեություն + Ես շրջակա աշխարհ
- Ուսումնասիրել երկինքը դիտումների միջոցով օրվա տարբեր ժամերին՝ տանը և դպրոցում:
- Պատմել երկնքի մասին. Ինչպիսի՞ն է երկինքը, երբ ցերեկ է: Ինչպիսի՞ն է երկինքը, երբ գիշեր է: Կազմել բառակապեր: Ուշադրություն դարձնել բառ, բառակապ հասկացությանը: Պատումները ձայնագրել, ներկայացնել նկարաշարով:
- Ստեղծագործական աշխատանք ռոդարիական հնարքներով՝ հորինել հանելուկներ, ստեղծել նոր ու անսովոր բառակապեր, բառեր, փորձել բացատրել դրանք:
Աշխատանք գրական ստեղծագործությունների հետ
- Ներկայացնել, բացատրել անհասկանալի բառերը:
- Գրական ստեղծագործությունները յուրացնել խաղ-բեմականացման միջոցով:
- Հեքիաթը, ոտանավորը նկարել որպես՝
— Պատմություն-նկար
— Հատված-նկար
— Նախադասություն-նկար
Կերպարվեստ, տեխնոլոգիա և մեդիատեխնոլոգիա
- Նկարել մեր տեսած երկինքը, իսկ որպես նախագծի ամփոփում՝ տիեզերքը: Աշխատել գուաշով և ջրաներկով:
- Հաջորդ քայլը համակարգչային Paint ծրագրով աշխատել: Յուրացնել հիմնական գործիքների ֆունկցիաները, կարողանալ պահպանել աշխատանքները համակարգչում:
- Նկարել երկնային մարմինները՝ արև, լուսին:
- Նկարել գիշեր, ցերեկ, և որպես նախագծի ամփոփում՝ նկարել տիեզերքը:
- Դիտել ուսումնական մուլտֆիլմ աստղագիտության մասին:
Մաթեմատիկական գործունեություն
- Էլեկտրոնային առաջադրանքներ առարկաների տարածական առնչությունների վերաբերյալ ( Խմբավորումներ (ըստ որոշակի հատկանիշի), զույգերի կազմում, շատ — քիչ, երկար — կարճ,հաստ — բարակ, աջ — ձախ,առաջ — հետ, վերև — ներքև, գտնում են առարկաների, երևույթների տարբերությունը: ):
- Առաջադրանքները կազմվում են արևի, լուսնի, աստղերի, ամպերի պատկերներով:
2-րդ դասարան`
Մայրենի
• Պատմել (բանավոր և գրավոր) Երկիր մոլորակի մասին՝ հաղորդելով իր իմացած տվյալները:
• Ստեղծագործել, հորինել փոքրիկ պատմություն անսովոր երևույթների մասին:
• Հատուկ անունները գրել մեծատառով:
• Նախադասությունը սկսել մեծատառով, ավարտել վերջակետով:
• Օժանդակ բայերը ճիշտ գրել (ներկա ժամանակ):
ՏՀՏ
• Աշխատել Paint ծրագրով:
• Աշխատել MS Office Word ծրագրով (մուտքագրել, կիրառել ծրագրի copy-paste հրամանները):
• Աշխատել Power Point ծրագրով:
• Էլեկտրոնային փոստի գործածում:
• Բլոգի ընթերցում:
Կերպարվեստ, տեխնոլոգիա
Նկարել Երկիր մոլորակը, Իմ մոլորակը, Տիեզերքը թեմաներով նկարներ: Մրգերից պատրաստել տիեզերական կոլաժ-կերպարներ:
3-րդ դասարան
Մաթեմատիկա
Իրական տվյալներով կազմել խնդիրներ՝ օգտագործելով չափման միավորներ և բազմանիշ թվեր:
Թեմային վերաբերող զանազան հարցեր գրել, պատասխաններ փնտրել, հանելուկներ կազմել, պատմություններ հորինել:
Ես և շրջակա աշխարհը
Դիտարկումներ, դիտումներ (արև, աստղեր, լուսին), տվյալների գրանցում, տեղեկությունների որոնում համացանցից հետևյալ թեմաներով.
• Արեգակնային համակարգ
• Երկիր մոլորակ
• Օրացույց (ամենատարբեր, ամենահնարավոր)
Տեխնոլոգիա
Արեգակի դիտումների համար յուրաքանչյուրը հատուկ ակնոց է պատրաստում, խմբով պատրաստում են մեծ մոլորակ (մանուկների մոլորակ) և ձևավորում ՝ օտագործելով տարբեր նյութեր:
Նախագծի արդյունքում՝
Նախագծի արդյունքում սովորողները ամբողջացնում ու ավելացնում են իրենց ունեցած տեղեկոությունը տիեզերքի, Երկիր մոլորակի մասին: Աշխատում են ստեղծագործական հնարքներով: Ստեղծում են էլեկտրոնային ընթերցարաններ, որոնք հրապարակվում են բլոգում, ենթակայքում:
Ուսումնական ֆիլմեր՝
Երկիր մոլորակի պտույտը Արեգակի շուրջ