«Տիեզերք»ուսումնական նախագիծ

«Տիեզերք» ուսումնական նախագիծն ամենամյա է և իրականացվում է կրտսեր դպրոցի 1-3-րդ դասարաններում:
Իրականացման տևողությունը`շուրջտարյա

Նպատակը՝ Բնական, կենսական (շրջակա) միջավայրի ճանաչողության միջոցով նպաստել շրջակա միջավայրի պահպանմանն ու բարելավմանը:

Խնդիրները`
1-ին դասարան

  • Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում, իրեն և շրջակա աշխարհը ճանաչելու հմտությունների ձևավորում.
  • Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
  • Տեսողական-պատկերային մտածողության զարգացում.
  • Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու հմտությունների ձևավորում.
  • Աշխատանքային խմբերի ձևավորում (անհատական, դասարանական).
  • Առարկաները ըստ որևէ հատկության համեմատելու կարողության ձևավորում.
  • Նույն հատկություն ունեցող առարկաների հավաքածու կազմելու կարողության ձևավորում.
  • Ծանոթացում առարկաների տարածական առնչություններին՝ վերև-ներքև, առաջ-ետ, աջ-ձախ, բարձր-ցածր, մոտ-հեռու, ներս-դուրս, վրա-տակ, միջև-մեջտեղը.
  • ՏՀՏ միջոցներից օգտվելու հմտությունների ձևավորում.
  • Շրջապատի նկատմամբ հոգատար վերաբերմունքի ձևավորում.
  • Ստեղծագործական երևակայության զարգացում:

2-րդ դասարան

  • Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում.
  • Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
  • Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու, արդյունքները համադրելու հմտությունների զարգացում.
  • Աշխատանքային խմբերի ձևավորում (անհատական, խմբային, դասարանական).
  • ՏՀՏ միջոցների, համակարգչային ծրագրերի կիրառման հմտությունների զարգացում.
  • Ստեղծագործական մտքի, երևակայության զարգացում.
  • Տեխնոլոգիական հմտությունների զարգացում.
  • Աշխատանքային գործունեության արդյունքում ուսումնական նյութերի ստեղծում:

3-րդ դասարան

  • Սովորողների աշխարհաճանաչողության զարգացում.
  • Նախագծի ընթացքին սովորողների ակտիվ ու ստեղծական միջամտություն ունենալու հնարավորությունից օգտվելու հմտության ձևավորում.
  • Բնական, կենսական միջավայրի ուսումնասիրություն.
  • Դիտումներ (դիտարկումներ) կատարելու, դրանք համադրելու, վերլուծելու, քննարկելու, մեկնաբանելու, եզրակացություններ անելու ունակությունների ձևավորում և զարգացում.
  • Տեխնոլոգիական հմտությունների զարգացում, կիրառում, ցուցադրում.
  • Աշխատանքային գործունեության արդյունքում ուսումնական նյութերի ստեղծում:

Ուսումնական գրականության, այլ ռեսուրսների ցանկ
1-ին դասարան

  • Ղ. Աղայան «Առավոտը գյուղում»
  • Հ. Թումանյան «Լուսաբացին»
  • Ա. Խնկոյան «Գիշեր»
  • Ա. Խնկոյան «Լուսին»
  • Հանելուկներ, շուտասելուկներ


2-րդ դասարան

  • ՀԱՅ ՀԻՆ ՎԻՊԱՇԽԱՐՀԸ
  • «Տղան և արևը»
  • «Արևն ու լուսինը»
  • «Լուսինը»
  • «Աղջիկն ու արևը»
  • Հ.Թումանյան «Իրիկուն»


3-րդ դասարան

  • Ֆրանս. ժող. հեքիաթ «Ճանապարհորդություն դեպի լուսին»
  • «Արև», «Լուսին», «Աստղեր», «Ինչու՞ է երկինքը կապույտ»

Նախագծի իրականացման ընթացքը (ընդհանուր նկարագրություն)
Լեզվագործունեություն + Ես շրջակա աշխարհ

  • Ուսումնասիրել երկինքը դիտումների միջոցով օրվա տարբեր ժամերին՝ տանը և դպրոցում:
  • Պատմել երկնքի մասին. Ինչպիսի՞ն է երկինքը, երբ ցերեկ է: Ինչպիսի՞ն է երկինքը, երբ գիշեր է: Կազմել բառակապեր: Ուշադրություն դարձնել բառ, բառակապ հասկացությանը: Պատումները ձայնագրել, ներկայացնել նկարաշարով:
  • Ստեղծագործական աշխատանք ռոդարիական հնարքներով՝ հորինել հանելուկներ, ստեղծել նոր ու անսովոր բառակապեր, բառեր, փորձել բացատրել դրանք:

Աշխատանք գրական ստեղծագործությունների հետ

  • Ներկայացնել, բացատրել անհասկանալի բառերը:
  • Գրական ստեղծագործությունները յուրացնել խաղ-բեմականացման միջոցով:
  • Հեքիաթը, ոտանավորը նկարել որպես՝
    — Պատմություն-նկար
    — Հատված-նկար
    — Նախադասություն-նկար

Կերպարվեստ, տեխնոլոգիա և մեդիատեխնոլոգիա

  • Նկարել մեր տեսած երկինքը, իսկ որպես նախագծի ամփոփում՝ տիեզերքը: Աշխատել գուաշով և ջրաներկով:
  • Հաջորդ քայլը համակարգչային Paint ծրագրով աշխատել: Յուրացնել հիմնական գործիքների ֆունկցիաները, կարողանալ պահպանել աշխատանքները համակարգչում:
  • Նկարել երկնային մարմինները՝ արև, լուսին:
  • Նկարել գիշեր, ցերեկ, և որպես նախագծի ամփոփում՝ նկարել տիեզերքը:
  • Դիտել ուսումնական մուլտֆիլմ աստղագիտության մասին:


Մաթեմատիկական գործունեություն

  • Էլեկտրոնային առաջադրանքներ առարկաների տարածական առնչությունների վերաբերյալ ( Խմբավորումներ (ըստ որոշակի հատկանիշի), զույգերի կազմում, շատ — քիչ, երկար — կարճ,հաստ — բարակ, աջ — ձախ,առաջ — հետ, վերև — ներքև, գտնում են առարկաների, երևույթների տարբերությունը: ):
  • Առաջադրանքները կազմվում են արևի, լուսնի, աստղերի, ամպերի պատկերներով:

2-րդ դասարան`
Մայրենի
• Պատմել (բանավոր և գրավոր) Երկիր մոլորակի մասին՝ հաղորդելով իր իմացած տվյալները:
• Ստեղծագործել, հորինել փոքրիկ պատմություն անսովոր երևույթների մասին:
• Հատուկ անունները գրել մեծատառով:
• Նախադասությունը սկսել մեծատառով, ավարտել վերջակետով:
• Օժանդակ բայերը ճիշտ գրել (ներկա ժամանակ):
ՏՀՏ
• Աշխատել Paint ծրագրով:
• Աշխատել MS Office Word ծրագրով (մուտքագրել, կիրառել ծրագրի copy-paste հրամանները):
• Աշխատել Power Point ծրագրով:
• Էլեկտրոնային փոստի գործածում:
• Բլոգի ընթերցում:
Կերպարվեստ, տեխնոլոգիա
Նկարել Երկիր մոլորակը, Իմ մոլորակը, Տիեզերքը թեմաներով նկարներ: Մրգերից պատրաստել տիեզերական կոլաժ-կերպարներ:
3-րդ դասարան
Մաթեմատիկա
Իրական տվյալներով կազմել խնդիրներ՝ օգտագործելով չափման միավորներ և բազմանիշ թվեր:
Թեմային վերաբերող զանազան հարցեր գրել, պատասխաններ փնտրել, հանելուկներ կազմել, պատմություններ հորինել:
Ես և շրջակա աշխարհը
Դիտարկումներ, դիտումներ (արև, աստղեր, լուսին), տվյալների գրանցում, տեղեկությունների որոնում համացանցից հետևյալ թեմաներով.
• Արեգակնային համակարգ
• Երկիր մոլորակ
• Օրացույց (ամենատարբեր, ամենահնարավոր)
Տեխնոլոգիա
Արեգակի դիտումների համար յուրաքանչյուրը հատուկ ակնոց է պատրաստում, խմբով պատրաստում են մեծ մոլորակ (մանուկների մոլորակ) և ձևավորում ՝ օտագործելով տարբեր նյութեր:
Նախագծի արդյունքում՝
Նախագծի արդյունքում սովորողները ամբողջացնում ու ավելացնում են իրենց ունեցած տեղեկոությունը տիեզերքի, Երկիր մոլորակի մասին: Աշխատում են ստեղծագործական հնարքներով: Ստեղծում են էլեկտրոնային ընթերցարաններ, որոնք հրապարակվում են բլոգում, ենթակայքում:

Ուսումնական ֆիլմեր՝

Տիեզերք

Ինչո՞ւ է տիեզերքը մութ

Մոլորակների խաչմերուկը

Վեներա մոլորակը

Մերկուրի մոլորակը

Երկիր մոլորակի պտույտը Արեգակի շուրջ

Աստղագիտություն ամենափոքրերի համար

Նասայի ուղիղ եթերները

Թողնել մեկնաբանություն